Exerciţii pentru ochi

>> duminică, 1 noiembrie 2009


Exerciţii pentu ochi sănătoşi şi o vedere cît mai bună

Este uimitor la cît de mult s-a dezvoltat omenirea de la începuturi pînă în prezent: de-a lungul timpului marii savanţi ai lumii au dat naştere la mai multe idei care au generat invenţii grandioase avînd un singur scop – de a face viaţa omului cît mai comodă şi mai interesantă. Însă evoluţia de pe Terra devine direct proporţională cu înmulţirea problemelor pămîntenilor. Un exemplu din altele mii este apariţia calculatorului şi televizorului. Deşi prin intermediul acestor tehnici ne informăm zilnic faţă de ceea ce se întîmplă în lume, tot ele ne aduc şi anumite prejudicii sănătăţii: în special afectînd vederea.
            De multe ori ne simţim obosiţi după o perioadă mai îndelungată petrecută în faţa calculatorului sau a televizirului. Ce e de făcut? Cum putem să ne protejăm ochii? Anume aceste întrebări mi le-am pus în anul IV la universitate, cînd lucram nonstop la lucrarea mea de licenţă şi eram, bineînţeles, mai tot timpul la calculator. Pentru că observam cum vederea îmi slăbea, ochii mei erau mereu obisiţi, astfel am început să cat soluţii, în cele din urmă am gasit: exerciţii la ochi.

Există 10 paşi pentru a exersa ochii obosiţi:

  1. Stai confortabil pe un scaun, freacă mîinile una de cealaltă pînă simţi că se încălzesc. Închide ochii şi pune palmele pe ochii închişi acoperindu-i. Evită să faci presiuni asupra pleoapei. Pune-ţi mîinile în aşa fel încît să nu-ţi acoperi nasul. Asigură-te să nu pătrundă lumină la ochi. În timp ce stai aşa, imaginează-ţi că stă un punct negru în faţa ta - concentrează-te asupra sa. Respiră lent şi adînc în timp ce te gîndeşti la un eveniment placut. După ce nu vei mai vedea pete negre, ia-ţi mîinile de la ochi. Vei simţi prospeţime la ochi.
  2. Închide ochii foarte strîns pentru 3-5 secunde apoi deschide-i pentru 3-5 secunde. Repetă acest procedeu de 7-8 ori.
  3. Masează ochii închişi cu mişcări circulare ale degetelor pe o durată de 1-2 minute. Ai grijă să nu apeşi prea tare pe pleoapă, s-ar putea să-ţi răneşti ochii.
  4. Apasă cu 3 degete de la fiecare mînă pe sprînceană şi ţine apăsat cîte 2 secunde, apoi ridică degetele. Repetă de 5 ori.
  5. Aşează-te relaxat. Roteşte-ţi ochii în direcţia acelor de ceasornic, apoi invers. Repetă de 5 ori acest exerciţiu şi clipeşte din ochi între exerciţii.
  6. Aşează-te la 150 mm de la fereastră. Fă un semn pe geam la nivelul ochilor. Uită-tă pe geam şi concentreză-te asupra unui obiect de afară, lăsînd semnul de pe geam în planul secundar. Apoi focusează-ţi privirea asupra semnului de pe geam timp de 10-15 secunde.
  7. Ţine un creion în faţa ta la lungimea mîinii tale, apoi încet apropie creionul de nasul tău. Urmăreşte creionul pînă nu mai reuşeşti să te concentrezi asupra obiectului. Repetă de 10 ori.
  8. priveşte la peretele opus şi încearcă să scrii cu ochii litere, cifre - fără a mişca capul. La început ţi se va părea dificil, dar pe urmă va fi distractiv. Cu cît litera sau cifra este mai mare cu atît este mai efectiv exerciţiul.
  9. Concentreză-ţi privirea asupra unui obiect îndepărtat (la 50 m), apoi asupra unui obiect apropiat (10 m) care se află în aceeaşi direcţie. Exersează de 5 ori.
  10. Concentrează-ţi privirea către un obiect foarte îndepărtat, de dorit de culoare verde.

Sugestii:
    • Este mai important cît de des facem aceste exerciţii decît dacă le facem pe o durată mai lungă.
    • Trebuie să facem pauze scurte atunci cînd lucram la calculator privind la obiecte de la distanţe mai mari.
    • Clipeşte din ochi cît mai mult.
    • Spală-ţi ochii cu apa rece.
Avertizare:
·        Consultă medicul oculist înainte de a practica aceste exerciţii.
·        Nu face presiuni asupra ochilor.
·        Cînd faci aceste exerciţii asigură-te ca eşti singur, cineva de lîngă tine ar putea interpreta greşit acţiunile tale :).
·        Spală-te pe mîini înainte de a face aceste exerciţii.
sursa

0 comentarii:

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP